top of page
  • BLEE Hackathons

למה לעשות האקתון?

עודכן: 1 באוק׳ 2020


האקתונים קיימים בשטח כבר כמה שנים, ומארגנים אותם כל מיני סוגים של גופים - חברתיים, עסקיים, ממשלתיים. ארגון של האקתון דורש השקעה של זמן ומשאבים ונשאלת השאלה - למה לעשות האקתון? איזה ערך מקבלים בתמורה להשקעה?

מיפינו ארבע סיבות עיקריות שמובילות לארגון האקתון, והן:

האקתון

1. חדשנות

הסיבה הראשונה שעולה על הדעת כשחושבים על האקתון, ולא סתם - האקתונים נולדו מלכתחילה ככלי לפתרון בעיות בסביבה תחרותית. קבוצות של מיטב המוחות שעוסקות במהלך יממה במציאה של פתרון לבעיה נתונה, בדרך כלל מניבות רעיונות לדרכי פעולה חדשות, שהיה קשה להגיע אליהן במהלך העבודה הרגיל.

ומה קורה עם הרעיונות הללו? או שהצוותים ימשיכו לפתח אותם אחרי ההאקתון, או שהחברה המארגנת תשקיע בהם, או שתקנה אותם. בכל מקרה ההאקתון חייב להיות מתוכנן כך שהוא לא רק מפיק חדשנות רלוונטית, אלא גם פייפליין ליישום הרעיונות בהמשך הדרך. האקתון שלא מעוצב כך מפספס מרכיב מהותי ועלול לגרום יותר נזק לחדשנות מאשר תועלת.

2. גיוס כח אדם איכותי

אחד היתרונות הגדולים בארגון האקתון, או אפילו בהצטרפות כשותף או כספונסור, הוא החשיפה לכח אדם איכותי. האנשים המוכשרים שמגיעים אל ההאקתון נחשפים אל המותגים המארגנים, אל הבעיות איתן הם מתמודדים, לערכי המותג ולמיטב אנשיו. מצד שני הגופים שמאחורי הההאקתון זוכים לראות איך המשתתפים עובדים, חושבים, את כישורי המנהיגות שלהם, עבודה קבוצתית ותפקוד תחת לחץ.

כל זה הופך האקתונים לכר פורה לגיוס עובדים מוכשרים. במקרים רבים החברות מפיצות בהאקתון מידע על משרות, מראיינות מועמדים במהלך היום, ואפילו מוסרות הצעות עבודה. המשתתפים, מבחינתם, לעתים קרובות מגיעים מלכתחילה בשביל למצוא הזדמנויות קריירה מעניינות. כדי שההזדמנויות האלו ימוצו במלואן, ההאקתון צריך להיות מתוכנן ומאורגן בהתאם.

3. מיתוג ומיצוב

האקתון הוא כלי נהדר למצב חברה כחדשנית, כמובילה בתחום, וככזו שמחוברת לקהילת המפתחים שלה. החלק הבולט ביותר בהיבט זה של האקתון הוא כמובן האנשים המשתתפים בו - הם עוסקים 24 שעות רק בעניינים של החברה המארגנת ויתר השותפים, נחשפים למותג שלהן ולתחומים בהן הן עוסקות. הם מפרסמים תוכן ברשתות חברתיות, יוצאים עם מתנות וחולקים חוויות עם חברים, גם הם חלק מהקהילה הרלוונטית.

עם זאת, אנחנו לא רוצים להשקיע את כל המשאבים הללו רק עבור ה-50-150 איש שיושבים בחדר. חלק מהותי מהעבודה על ההאקתון בהיבט המיתוג והמיצוב נעשה לפני ואחרי האירוע. להאקתון טוב יש מיתוג עצמאי ושפה גרפית שתעצים אותו, כזו שמאפשרת להציג מותג ותיק באור חדש. בשפה הגרפית פורצת הגבולות הזו אפשר וצריך להשתמש בקמפיינים נרחבים גם לפני וגם אחרי האירוע. כך מתקבל הערך גם אצל אנשים שלא הגיעו לאירוע בהכרח.

4. השקת מוצר חדש

אין דרך טובה יותר להשיק טכנולוגיה חדשה מאשר לתת לקהילת היעד שלכם ״לשחק״ בה עם הידיים. הדרך הכי אפקטיבית לעשות זאת היא להביא לקוחות פוטנציאליים למימוש של המוצר החדש, ולתת למשתתפים בהאקתון לפתח פתרונות עבור הלקוחות באמצעותו. זה ממחיש באופן הברור ביותר את הערך במוצר גם עבור הלקוחות שלו וגם עבור הקהילה שתעסוק בפיתוח שלו.

מהאקתון כזה נדרשת עבודה מקדימה רבה ויסודית, גם במיפוי צרכי הלקוחות, וגם בהכשרת המשתתפים בטכנולוגיה החדשה. ברגע שהאתגר והכלים לשימוש ברורים היטב לכל הצדדים, ההאקתון הופך לאחת הדרכים הכי יעילות ומרשימות לחשוף מוצר חדש לעולם.

bottom of page