• BLEE Hackathons

האקתון שמשפיע לאורך זמן בארגון - 3 כללים

כבר היה אצלכם האקתון?

כמה מהאנרגיה שלו נשארה בארגון חודש אחרי? שנה אחרי?


ברוב המקרים, ארגונים לא מצליחים להפוך את ההאקתון לתוצאות בשטח שמחזיקות לאורך זמן.


כדי שהאקתון יעשה אימפקט של ממש בארגון, צריך לזכור עיקרון פשוט:

רעיון שקורה הוא יותר מדהים מרעיון מדהים.


מהפכני לא?


ארגונים שעוקבים אחרי כמה עקרונות פשוטים שנציג פה כן מצליחים לראות תוצאות.


כמו הארגון הזה למשל, שעבד איתנו השנה:

אני עושה עכשיו פולו אפ על הרעיונות שהועלו בהאקתון שלנו ואני רואה ש-28% מהרעיונות נכנסו לבקלוג של המוצרים!

זה לא במקרה, ויש דרך מתודית לעשות דברים נכון כדי לקבל תוצאות טובות כל פעם.



איך לעשות האקתון שנשאר? 3 כללים



1️⃣ לבחור אתגר מציאותי עם השפעה 🔥


האתגר צריך להיות נושא בוער שמגיע עד לשולחן המנכ״לית.


למה?


כי להכניס פרויקט בלתי צפוי לתוכנית העבודה זה כאב ראש, והוא צריך להיות שווה את זה.


כמובן, העובדות והעובדים שלכם יתלהבו הרבה יותר לשתף פעולה כשהאתגר משמעותי ומשפיע ממש על הארגון.


👈 פרקטית - חפשו אתגר שמכניס כסף או חוסך כסף לארגון - כאלה הכי קל להצדיק.


💡 דוגמאות - איך נתאים את המוצרים שלנו לשינוי רגולטורי? אילו שירותים נלווים נוכל להציע ללקוחות קיימים שלנו? איך נוכל להיעזר בדאטה כדי לייעל תהליכי מכירה? איך נוכל לשפר את מדידת הביצועים בארגון?



2️⃣ לאתר ספונסר בארגון לקחת את הפרויקט ביום שאחרי 💪


דמות בכירה בארגון, שיש לה את הסמכות ואת התקציבים להטמיע את הפתרון שייבחר (לדוגמה, סמנכ״ל מוצר או סמנכ״לית פיתוח).


בזכות הספונסר אנשים יאמינו שיש סיכוי שהפרויקטים שלהם יוטמעו בסוף. כך גם לספונסר יהיה אינטרס שההאקתון יהיה מתוכנן היטב - ותרוויחו שותף חזק.


את השותף או השותפה צריך לאתר ולרתום עוד לפני שיוצאים לדרך.


👈 פרקטית - חפשו פרטנר עם ראש פתוח שבאמת מתעניין בפרויקטים חדשים, לא מישהו שיערים קשיים בדרך.


💡 דוגמאות - בנוסף לסמנכ״לים, אפשר לגשת לדמויות כמו מנכ״ל, ראשי חטיבות, או אפילו לבעלים - הכל כתלות במבנה ובתרבות הארגונית.



3️⃣ לא לפחד להציב מגבלות 🚀


נכון שכיף לזרוק רעיונות באוויר, אבל מניסיון למדנו - רעיון שקורה הוא יותר מדהים מרעיון מדהים.


כחלק מההכנה, צריך להבהיר למשתתפות ולמשתתפים איך צריך להיראות פתרון. זה כולל היבטים טכנולוגיים, תפעוליים, עסקיים, אפילו רגולטוריים.


אל תפחדו להציב מגבלות על הפתרון! אנשים לא נבהלים מזה, להיפך - הם יבינו שההאקתון רציני.


מחקרים מראים שמגבלות מעצימות יצירתיות. ועל זה כל הסיפור, לא?


👈 פרקטית - צרו סט של קריטריונים לפתרון ודרגו אותם לפי משקל.


💡 דוגמאות - מגבלות על הרכב וגודל הקבוצה; מגבלות על אורך המצגת והתוכנית העסקית; מגבלות על פרק הזמן עד ליישום; מגבלות שקשורות לתהליכים קיימים בארגון; ועוד.


Limit input, enforce processes, set output requirements


לסיכום,

אם רוצים האקתון שמותיר חותם ביום שאחרי - צריך להתחיל את התכנון מהיום שאחרי.

לכן ארגונים שיש להם תפיסת חדשנות ותוכנית עבודה משיגים את התוצאות הטובות ביותר.


המומחים שלנו ישמחו לעמוד לרשותכם - לחצו כאן לקביעת שיחה