top of page
  • שי בלייך

יומן משתתף: האקת-הון ביטוח וחסכון


כך זה התחיל.

פתחתי את גיליון ראש השנה של בטאון הארגון בו אני עובד, וראיתי שיערך בקרוב האקתון ראשון מסוגו בתחום שלי מזה 7 שנים.

חשבתי לעצמי, למה שאני לא אהיה שם? סביר שיש לי ידע מסויים שיכול לבוא לידי ביטוי, אולי זה המקום? אבל זה נשמע כל כך גיקי, בטוח שזה אני? אני תמיד רוצה לנסות דברים ולהתפתח מקצועית, אולי שם אמצא משהו מעניין שארצה לעשות בעתיד?

אבל מה זה בתכל׳ס האקתון? מה זה עושה?

כל כך הרבה שאלות...

International Blockchain Hackathon

ביקשתי מחבר שיש לו ניסיון רב בתחום ההאקתונים להכניס אותי לעניינים. נפגשנו בבית קפה, והוא שיתף אותי בחוקים הלא כתובים של המשחק. אחרי שיחה יעילה ביותר של בערך שעה, התגבש רעיון לא רע, אבל אז נעצרנו בשאלה - מאיפה נגריל לי מפתח ומעצב בהתרעה כזאת קצרה?

פתאום מישהו מהשולחן הסמוך התערב בשיחה ושאל אם ״אתה מחפש מפתח?״. צירוף המקרים היה מפתיע מרגש, ולשבריר שניה אפילו מחשיד. הוא היה מנכ״ל של חברת תכנה ענקית שבדיוק עובדת על פיתוח בתחום, ״ממש חשבנו על משהו דומה.״ הוא אומר לי ״דבר איתי ביום ראשון ואדאג לך״.

בינתיים לא נחתי, ניסיתי לגרד מכל מקום אפשרי חברי צוות. יצרתי קשר עם חברים, וחברים של חברים, אבל בהתרעה כזו קצרה, קצרה ידם מלהושיע. כנ״ל ביום ראשון, המזכירה של המנכ״ל שלחה מייל כל כך חביב שבהרתעה כזו קצרה... אין מצב.

לא התייאשתי. יש סיכוי שמגיעים לשם אנשים בדיוק כמוני, רק מהצד השני. אין להם ידע מקצועי בתחום והם מתכנתים או מעצבים.

יום ההאקתון הגיע.

קמתי בבוקר עם לפטופ ארוז וסקיצה של פיץ׳, מנסה את מזלי באולם הגדול. מזהה אנשים מהתחום שהגיעו עם צוותים או בלי, שזה כמוני אבל לא בדיוק. מנסה להאזין לשיחות של אנשים מבלי להראות מוזר מידי. מגלה בדרך שעוד צוותים חשבו על קונספטים דומים, אבל מגלה אפס הצלחה בתחום ההידחפויות לקבוצות.

שלב הנאומים התחיל, ברכות ודברים משעממים נישאים בחלל החדר. מוצגים האתגרים ואז נאמרים טיפים שיכולים לעזור בהמשך הדרך. מסתיימים הנאומים. אני עדיין בלי צוות. מרגיש קצת כמו בבצפר כשבחרו קבוצה לכדורגל ואפחד לא בחר בי כי אני הכי גרוע בכתה.

אז, שניה לפני שמתייאש, קולט איזה אאוטסיידר באולם. ניגש ושואל אותו מה כל כך מעסיק אותו בלפטופ. מסתבר שיש לו אפליקציה מוכנה, הוא מכר אותה לחברות ענקיות. ועכשיו הוא רוצה לנסות לחדור לתחום שלנו.

וואלק?! אותך חיפשתי!

מה האפליקציה שלך עושה?

הוא מתחיל להסביר, ואני מתחיל לכשכש בזנב שאין לי כמו כלב ממש ממש שמח. האפליקציה הזאת עושה מה שאני צריך לפיץ׳ שלי. אבל אז הוא עוצר אותי, ״תראה, יש לי פגישה עם סמנכ״ל מערכות מידע״ של איזה חברה ענקית.

טוב, אני לא רוצה להפריע.

״למה? בוא תצטרף אלי, תשמע.״

באמת?

נכנסנו יחד, התיישבנו מולו והוא ניסה למכור לו את האפליקציה. על הדרך ניסיתי להתערב בשיחה ולשאול אם הקונספט שלי מעניין מספיק. הסמנכ״ל לא ממש התלהב. אבל היי, איפה עוד יצא לי לשבת עם סמנכלים בתחום ולפטפט כאילו מינימום אנחנו חברים טובים שיצאו לצהריים יחד?

בעוד ששיחתם הקולחת מתקדמת אני מבין שמיציתי, מבקש את סליחתם ומנסה להתחמק החוצה כדי לנסות שוב את מזלי בגיוס צוות. משמצאתי את עצמי מחוץ למתחם הפגישות הבנתי שזה כבר מאוחר מדי, אין כבר אף אחד בחוץ שמחפש את עצמו. לכל היותר לקוחות שלי שמבלבלים לי את המוח ומבזבזים את הזמן שלפתע הפך למצרך ממש חשוב ביום הלחוץ הזה.

הנה, הבחור עם האפליקציה יצא מהפגישה. עכשיו וודאי אתפוס אותו להמשך שיתוף פעולה.

אבל לא.

הוא מנסה להמשיך לשים רגל בדלתות שסוגרים לו בפנים ולא מתייאש. הוא קבע עם זה וזה וההוא. ואולי רק אחר הצהריים יהיה לו זמן לשבת איתי. בינתיים הורדתי את האפליקציה שלו, מנסה לבנות את הפיץ׳ שלי עליה.

מפה לשם קבענו לשבת בצורה מסודרת אחר הצהריים. הוא הקדיש לי שעה יעילה פצצות. היה לי מספיק חומר לפיץ׳.

״הצלחה שלך זה הצלחה שלי.״

יצאתי לדרך.

הבטן קרקרה לי, לא אכלתי משמונה בבוקר. רץ לאכול משהו בזריז. לא שוכח להרשם לחצי גמר. תופס לי שעת ערב פנויה בלוז. שתשאיר לי מספיק זמן לאכול, להתרענן ולהתכונן.

בונה פיץ׳ של רבע שעה. ואז מקבל מייל שהוא צריך להיות באורך של 2 דקות, או מה שמכנים ״פיץ׳ מעלית״, כזה שפולטים מהר במעלית מול המנכ״ל. או כמו שהסברתי להורים שלי - פיץ׳ זה כמו ספיץ׳ רק שכל כך קצר שאין זמן ל-ס׳.

רשימת המתמודדים בחצי הגמר כל כך ארוכה, הסיכוי קטן. אבל בשלב הזה אין מה להפסיד. אני כאן, יש לי פיץ׳, נשפץ אותו ונתאבד על זה.

בהודעה אמרו 4 שופטים, בחדר 15.

הלב דופק, האוויר סמיך.

נתתי את הפיץ׳ הראשון שלי בחיים.

היה מדהים.

או שלא.

היה גרוע.

אוף תהרגו אותי זה היה גרוע.

לא, זה היה מדהים.

מתי יש לי הזדמנות לדבר מול סוללה של בכירים בתחום שלי? איפה עוד אצליח לרכז אותם ולדבר אליהם? איפה יהיה לי דו שיח עם אנשים כאלה?

רק שם.

אז לא התקדמתי לגמר. אבל הייתה חוויה מדהימה.

האקת-הון נערך בבורסה לני״ע ב-7-8 לנובמבר. ל-BLEE לא היה קשר לאירוע.

גם אתם השתתפתם בהאקתון? כתבו לנו על החוויה שלכם!

490 צפיות
bottom of page