top of page
  • תמונת הסופר/תBLEE Hackathons

האקתון אונליין וירטואלי - איך עושים את זה? 6 כללים מעשיים

עודכן: 7 באפר׳ 2021

עד לאחרונה, כשהיו מדברים על האקתון, התמונה שהיתה עולה בראש היתה של אולם הומה, כוסות קפה בשרשרת, פיצות שהתקררו והרבה הרבה אנשים מול מחשבים.

עכשיו, בעולם החדש, נדרש מאיתנו להמציא מחדש את ההאקתון כאירוע מקוון. וזה לא מובן מאליו. זה דורש עיצוב של החוויה מאפס כדי להתאים לסביבת עבודה שהיא שונה לחלוטין.


היציאה לדרך היתה קשה וידענו האקתונים וירטואליים שלא עבדו. עכשיו, אנחנו שמחים לחלוק איתכם כמה שיעורים שלמדנו לאורך הדרך ויסייעו לכם לארגן האקתון וירטואלי מוצלח.


תנו יותר זמן

בניגוד להאקתון סטנדרטי, שבו אנשים יושבים באולם ומרוכזים רק בעבודה, בהאקתון וירטואלי כל משתתפת יושבת בבית שלה עם הסחות הדעת הרלוונטיות לה, מעבודה שוטפת ועד ילדים וחיות מחמד.

לכן, האקתון אונליין צריך להיות ארוך יותר מהאקתון פיסי - 2-5 ימים זה הסטנדרט. בתוך מסגרת הזמן הזו, המשתתפים שלכם ינהלו את הזמן שלהם בין מה שקורה בבית לבין ההתרחשות בהאקתון.


תנו יותר חופש

בהאקתון שבו אנחנו מארחים את המשתתפים, אנחנו רגילים לשלוט בסביבה שלהם, בלו״ז שלהם ואפילו במה שהם אוכלים. לכן, לעתים קרובות זה מפתה מארגני האקתונים להכתיב למשתתפים באונליין איך לתקשר ואיך לעבוד.

למעשה, ההיפך הוא מתבקש כאן. העבודה מרחוק מאתגרת גם כך - תנו למשתתפות לעבוד איך שנוח להן. אם זה בזום, בגוגל מיט, בסלאק או בווטסאפ, או אם זה בסביבת repository, תנו לאנשים כמה שיותר אוטונומיה.


תהיו ברורים

זה לא פשוט לשבת לבד בבית ולנסות להבין מה מצפים ממך. אי אפשר לתפוס רגע במסדרון את המארגנת של ההאקתון ואי אפשר שניה לשאול את מי שיושב בשולחן ליד.

לכן, ההנחיות והציפיות שלכם מהמשתתפים צריכות להיות ברורות מאוד, מומחשות בצורה גרפית, ולעבור למשתתפים במספר צורות ובהזדמנויות שונות. לדוגמה - במייל, בוובינר, בסלאק ובתחילת כל פגישה עם המנטורים.


תנו תחושה שמשהו קורה

גם כשהמשתתפת יושבת לבדה בבית, היא צריכה להרגיש גם את האירוע וגם את המשתתפים האחרים. תדאגו לייצר תוכן באופן שוטף בלי לחפור, ולתפעל מערכת תקשורת פומבית טובה.

לדוגמה, אפשר ליצור לו״ז של וובינרים ומפגשי שאלות ותשובות, או לתת למשתתפים משימות קבוצתיות.


השתמשו בפלטפורמה טכנולוגית שתסייע לכם

הרכבה של Tech Stack נכון לאירוע היא קריטית להצלחה שלו. בגדול, אתם תזדקקו לכלים הבאים:

  1. פלטפורמה לניהול ההאקתון - שתאפשר ותעקוב אחרי הגשות של הצוותים וניקוד של השופטים.

  2. פלטפורמה לאירועים חיים - עבור אירוע פתיחה, סיום, וגם וובינרים שוטפים (כמו זום).

  3. פלטפורמה לתקשורת שוטפת - להעברת מסרים במהלך יום האירוע וליצירת צוותים לפניו (כמו סלאק, טימס, אפילו ווטסאפ).

  4. סביבת קוד - רלוונטי להאקתונים של תכנות.


תמציאו מחדש את ה-SWAG

שואלים אותנו, איך נפנק את המשתתפים בהאקתון? איך נשלח לאנשים חבילות הביתה כשההאקתון כולל משתתפים מכל העולם?

כמו כל דבר אחר שקשור להאקתון וירטואלי, גם כאן צריך לחשוב על הכל מחדש. נכון, אפשר להוציא הרבה כסף ולשלוח לאנשים דברים הביתה - אבל אפשר גם לחשוב על SWAG וירטואלי שירים למשתתפים שלכם. לדוגמה - אווטאר מותאם אישית או לוגו לכל צוות משתתף.


תעבדו עם המומחים של BLEE

חברת BLEE היא המנוסה והמובילה בישראל בארגון וייעוץ בנוגע להאקתונים, אופליין ואונליין. BLEE מציעה יועץ.ת מומחה שילוו את הפרויקט שלכם (לא משנה אם כבר ארגנתם האקתון בעבר) ופלטפורמות טכנולוגיות מוכחות שיתמכו בתהליך. קראו עוד




bottom of page