top of page
  • תמונת הסופר/תBLEE Hackathons

5 כלי חובה להאקתון ב-2023

עודכן: 25 ביוני 2023


כל הקטע של האקתון זה פיתוח מואץ של פתרונות; אבל מה זה שווה להאיץ פי 2 אם אפשר להאיץ פי 10?


אספנו לכם כאן חמישה כלי AI או No-Code שיכולים לאפשר לכל צוות האקתון - גם בלי מעצב, גם בלי מתכנתת - להפיק תוצאה טכנולוגית מעולה ביממה אחת.

בחרנו כלים פשוטים במיוחד לשימוש שלא מחייבים הכשרה מוקדמת.


נצא לדרך?




רעיון לפרויקט בהאקתון - ChatGPT

כן, התחלנו עם ה״מובן מאליו״, בעיקר בגלל שרוב האנשים עוד לא הבינו את הכח של ChatGPT דווקא במשימות יצירתיות. ה-ChatGPT יכול לעזור במסגרת האקתון בכתיבה של טקסטים או בכתיבה של קוד, אבל לדעתנו, התרומה המרכזית שלו היא דווקא - במחשבה על רעיון לפרויקט.


באמצעות שיחה קצרה יחסית עם ה-GPT, אפשר לייצר סדרה של רעיונות טובים וממוקדים לאתגר. הרעיונות לא בהכרח שימושיים בפני עצמם, אבל הם יכולים להיות בסיס מעולה לסיעור מוחות בקבוצה.


להנחיות לשימוש ב-ChatGPT למציאת רעיון לפיתוח בהאקתון, פנו למאמר שכתבנו בנושא.



סקיצה של אפליקציה - Visily.ai

היום רוב השירותים הדיגיטליים מסופקים דרך אפליקציה או ממשק דפדפן. הדרך הכי טובה להמחיש לשופטים איך יראה הפתרון שלכם, הוא דרך המחשה של האפליקציה או האתר. הבעיה, שכדי לעצב המחשה צריך מעצבת, לא?


כבר לא!


השירות של Visily.ai מאפשר לעצב בקלות המחשה של אפליקציה (Wireframe). תוכלו לסדר את המסכים השונים ואפילו לקשר ביניהם, באופן שממחיש את השימוש באפליקציה. Visily תסייע לכם גם לעצב את האפליקציה בצבעים שונים שמתאימים ללוגו שלכם.


אבל זו רק ההתחלה. אם יש אתר או אפליקציה שאתם רוצים להתבסס עליהם, אפשר לצלם מסך ולהעלות - Visily תהפוך את הצילום לממשק חי שאתם יכולים לערוך ולשנות. והשוס הגדול באמת, הוא ש-Visily יודע לקחת אפילו שרטוט שעשיתם במחברת לממשק, ולהפוך אותו לממשק חי.


אני לא צוחק, תראו:


מצגת לפיצ׳ - Tome.app

אחד הדברים שגוזלים המון זמן לצוותים בהאקתון זו הכנה של פיצ׳ ומצגת לשופטים. נחשו מה? הבעיה הזו נפתרה. קבלו את Tome.


הממשק של Tome פועל בעיקרון כמו זה של ChatGPT - בקשות בשפה טבעית. Tome תבנה לכם מצגת מעוצבת בכל נושא שתרצו, כולל ראשי פרקים וטקסטים לשקפים, ותמונות שהיא תייצר עבורכם לגמרי בעצמה ב-Dall-E.


שינויים בטקסט או בעיצוב אפשר לעשות בשפה טבעית. בקשות כגון ״תראה לי אופציות נוספות לעיצוב של השקף הזה״ או ״תעשה לי את המצגת יותר טכנולוגית״, ממש בדומה לשימוש בכלי AI אחרים.


למצגות של Tome אפשר להוסיף כל סוג של מדיה שעולה על דעתכם. כמובן, כמו כל דבר שנוצר על ידי Gen AI, לא סביר שתוכלו להשתמש בתוצר הסופי ממש כפי שהוא ללא שינויים. אבל מה שתקבלו יחסוך לכם הרבה זמן ולחץ ויאפשר לכם להתמקד בפרויקט שלכם, לא במצגת.



עיצוב לוגו ומיתוג - looka.com

זה עשוי להיראות שולי לחלק מכם, אבל מי שבאמת מנוסה בהאקתונים יודעת - מוצר ומצגת שכבר מרגישים כמו מוצר ״אמיתי״, עושים על צוות השיפוט רושם חזק בהרבה. ואם יש משהו שעוזר ״לארוז״ ביחד את כל העבודה שעשיתם - זה שפה גרפית.


יש הרבה כלים שיוצרים לוגואים, אבל אנחנו ממליצים על Looka. בכמה קליקים הוא יעצב לכם כמה אופציות ללוגו, אייקון ושפה גרפית, שתוכלו לשבץ ישירות בתוך סקיצת האפליקציה ובמצגת שלכם. התוצרים יוצאים מקצועיים ומקוריים. בקיצור, מומלץ.



פיתוח אפליקציה ללא קוד - Glide

בחרנו לסיים את הרשימה בכלי שאמנם דורש מעט יותר מיומנות בשימוש, אבל מאפשר לעשות ביום אחד פיתוח שהיה לוקח עשרות שעות לפחות, ואנחנו לא מגזימים.


באמצעות Glide, אפשר להפוך כל גליון אלקטרוני של Google Sheets לאפליקציה מאובטחת. אם המוצר שלכם מבוסס בצורה כלשהי על טבלאות - אתם יכולים להפוך אותו לאפליקציה ב-Glide. אפשר להשתמש במערכת כדי ליצור CRM, מערכת לאירועים, מערכת לדירוג מסעדות, רשת חברתית, חנות אינטרנטית, דשבורד, וכל זה בלי לכתוב שורת קוד אחת.


משתמשים מתקדמים יכולים ליצור פרויקט מאפס, אבל למרבה השמחה Glide מגיעה גם עם טמפלטים מוכנים לשימוש, שאפשר להתאים לצרכים שלכם בכמה קליקים. כיוון שהצד האחורי של האפליקציה, הדאטה, נשמר ב-Google Sheets, מאוד קל להכניס ולהוציא אינפורמציה מהאפליקציה שלכם.


בניגוד לכלים האחרים, Glide לא נועד לייצר הדמיה. באמצעות Glide תוכלו לייצר גרסה ראשונה לכל דבר לפרויקט שלכם, וכל זה גם בלי לדעת תכנות.



כדי לחשוב יחד איך לשלב את הכלים הללו ונוספים בהאקתון שלכם, צרו קשר!



153 צפיות
bottom of page