האתגר:
אתגר Older Adults
במציאות הנוכחית, בה יותר ויותר מדינות מצטרפות למדיניות של הסגר ובידוד, השימוש בכלים דיגיטליים הופך להיות הכרחי. האוכלוסייה המבוגרת היא זו הסופגת את אחת המכות הקשות ביותר מהמצב הנוכחי - לא רק שהיא האוכלוסיה המועדת ביותר להידבקות בנגיף, אלא גם לתחושת בדידות וניתוק מהעולם הפיזי והדיגיטלי. על אף היתרונות בקיומן של פלטפורמות דיגיטליות כאמצעים המקלים על הבדידות, מרביתן אינן מעוצבות ומותאמות לשימוש על ידי המבוגרים ומרביתן אף גורמות למבוגרים לוותר על השימוש בהן
המטרה של אתגר זה היא יצירת מציאות בה המשתמשים המבוגרים יוכלו להיות עצמאיים בשימוש באמצעים הדיגיטליים ולהנות מהערך הרב שהם מאפשרים במיוחד בימים אלו; שמירה על קשר עם בני משפחה וחברים, הפחתת בדידות, רכישת מזון, קבלת שירותים, פעילות ספורטיבית, בידור ועוד.
1.4.20
האתגר מסתיים:
24.3.20
האתגר מתחיל:
שותפים:
מה המשימה?
פתחו אמצעי הנגשה לפלטפורמות דיגיטליות שיאפשרו שימוש עצמאי, למרות מגבלות הזקנה, בקרב האוכלוסייה המבוגרת, והפקת המירב מהשימוש באופן המאפשר להם בטחון עצמי וכבוד עצמי.
מה צריך להגיש?
- פתרונות להנגשת השימוש בפלטפורמות דיגיטליות מכל הסוגים לשימוש על ידי הקהל מבוגר המכבד את המשתמש ואינו מתייג או מעליב את המשתמש (הפתרון יכול להנגיש פלטפורמה אחת או יותר);
- יצירת flow של אירועי שימוש אשר לא יאיימו ולא על המשתמשים המבוגרים מבחינה טכנולוגית או שפה ויזואלית שהם אינם מכירים.
מי יכול.ה להשתתף?
- מתכנתים/ות
- מעצבי/ות UX UI
- אנשים בעלי ניסיון בתחום ההנגשה והאוכלוסייה המבוגרת
- חברות סטארטאפ עם מוצרים בתחום
- כל אדם יצירתי
מהם המדדים לפתרון מוצלח?
- ישימות טכנולוגית
- פשטות הפתרון - עד כמה הפתרון פשוט וקל לתפעול - טכנית וכן מנקודת המבט של הקהל המבוגר.
- עוצמת ההשפעה על האתגר - עד כמה הפתרון ישפר את איכות החיים של הקהל המבוגר בתקופה הנוכחית.