BLEE היא החברה המנוסה והמובילה בישראל בארגון האקתונים לתאגידים.

בין לקוחותינו:

Intel, Samsung, Deloitte, Oracle, SAP, LG, Huawei, Anthem ואחרים.

מבית

BLEE Hackathons Logo

המומחים בהאקתונים

איך בוחרים אתגר להאקתון? 6 כללים מנחים

כשמארגנים האקתון יש הרבה אלמנטים שדורשים השקעת מחשבה - אבל אין ספק שהבולט בהם הוא בחירת האתגר עליו יעבדו המשתתפים. האתגר מכתיב את נושא ההאקתון, אופי המשתתפים, התוצרים, השיפוט, המקום, משך הזמן וכמעט כל מאפיין אחר. על מנת לעזור לכם לבחור אתגר נכון עבור ההאקתון שלכם, ריכזנו שישה כללים חשובים.

 

 

 

כלל 1: האתגר צריך להיות ממוקד.

כאשר אנחנו מגדירים את האתגר, עלינו גם להגדיר את התחומים ואת התוצאות הרצויות, כלומר אילו בעיות או מכשולים ברצוננו לפתור. אלו שיקחו חלק באירוע (מהמשתתפים, דרך אנשי ההפקה, מנטורים ועד לשופטים), צריכים להבין בצורה ברורה את האתגר, ובמיוחד אם הם טרם נפגשו עמו בעבר.

 

לא מעט פעמים אנחנו נתקלים באירועים המעמידים אתגר כללי או תחום רחב מדי ללא הוראות, אשר רק חדוות היצירה והפיתוח מוליכה את האירוע. מקסימה ככל שתהייה, גישה כזאת עלולה ליצור חוסר הבנה בנוגע לתוצאות הרצויות ו/או חוסר יכולת להעריך את הרעיון.

 

 

כלל 2: האתגר צריך להיות מקושר ל״דמות לקוח״.

דמות הלקוח משתנה מאתגר לאתגר ומאירוע לאירוע, אבל העיקרון נשאר. האתגר צריך לייצג אדם פרטי, חברה, אירגון או קבוצת אנשים שיכולים להפיק ערך מהפתרונות שיוצעו. המשמעות היא שהאתגר אינו רעיון באוויר אלא מתייחס לבעיות וצרכים קיימים, שעבורם ינסו המשתתפים להציע פתרונות במהלך האירוע.

 

חשוב גם לציין שהלקוח אינו בהכרח המשתמשים הפוטנציאליים במוצר. דמות הלקוח היא זו שמעמידה את הצרכים והעקרונות שלפיהם ייקבע האתגר, ואיתו, האפשרויות והכיוונים לרעיונות.

 

 

כלל 3: האתגר צריך להיות מבוסס.

המשמעות היא שמאחורי האתגר עומד סיפור רקע המציג את מה שנעשה בעבר, וכיצד ההתמודדות עם האתגר באה לידי ביטוי כיום. מידע כזה עוזר להבין בצורה עמוקה יותר את הצורך שהאתגר מבקש לפתור, ועוזר לקבל תמונה רחבה של עולם התוכן. שימוש במידע כזה יוביל לפתרונות קרובים ככל האפשר לתוצרים והמשימות שהוגדרו בשלבים הקודמים.

 

 

כלל 4: יש למשתתפים עם מה לעבוד.

חשוב לספק למשתתפים חומרי עבודה ומידע כגון ידע מוקדם, מודלים, תבניות ומאגרי מידע, על מנת שיוכלו לייצר תוצרים ממשיים ואפקטיביים. זה אומר לא להסתפק בהסברים והכוונה, אלא ללכת את המייל הנוסף ולחקור בעצמכם אילו כלים כדאי וצריך לתת.

 

מעבר לכלי עבור המשתתפים, מאגר מידע היא יתרון רציני המבדיל בין אירועים. קיומו של דאטה מאפשר למשתתפים להדגים בפועל את האפקטיביות של הפתרון המוצע. אם יש ברשותכם אתר של האירוע, ניתן להוסיף דף נוסף המאגד את הקישורים. אם לא, תיקיית דרייב תעשה את העבודה, ואפילו מסמך קישורים המופץ במייל.

 

 

כלל 5: ויש להם גם עם מי לעבוד.

חשוב לבחור אתגר שניתן לקשר אליו מומחים בתחום. כדי שהמשתתפים יפיקו את המיטב ויוכלו להתקדם, יש צורך במנטורים, מלווים ושופטים, אשר מגיעים מהתחום או מכירים בצורה טובה את האתגר.

 

למשתתפים חשוב לדעת שבאירוע הם יהנו מהליווי המקצועי, על מנת שירגישו בטוחים להתייעץ ולבקש עזרה. דמיינו מה יקרה אם קבוצה תזדקק לעזרה בתחום המקצועי או הטכני, ולא תוכל לקבל תמיכה - זה עלול לפגוע בהתקדמות או במוטיבציה של הקבוצה. כמ כן, חשבו מה יהיו התגובות כאשר בצוות השיפוט יישבו נציגים שאינם מעולם התוכן או רמת המקצוע. מקרים כאלו גורמים לתסכול ולהפחתה בהרגשת המקצועיות הכללית.

 

ליווי מקצועי הוא עניין רגיש וחשוב, לכן הקפידו לבחור אתגר עבורו תוכלו לספק אנשי מקצוע בכמות וברמה מתאימה. המפגש ביניהם למשתתפים רלוונטי בין היתר, ומהווים את אחד מהמניעים המשמעותיים להשתתפות בהאקתונים.

 

 

כלל הזהב: על האתגר להיות מעניין ומהנה.

 

כי אחרת, באמת, מה הטעם?

 

תנו לנו לעזור לכם לעשות האקתון מדהים. צרו קשר!

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

בונוס:

רוצה חבילת טמפלטים וספרון שיעזרו לך להתחיל לארגן את ההאקתון שלך?

לקריאה נוספת
Please reload